Facebook er verdens største sociale medie

Facebook er verdens største sociale medie. Det betyder samtidigt også, at der potentielt er rigtigt mange besøgende at hente på netværket – og derved også potentielle kunder.
Facebook markedsføring handler derfor om at lave annoncer på Facebook med det formål at få konverterende kunder ind i biksen. Har du en webshop kan du bruge Facebook til at få potentielle kunder ind på din side.

Facebook er dog ikke ligesom at annoncere på fx Google AdWords

Facebook er dog ikke ligesom at annoncere på fx Google AdWords. Når du søger i Googles søgemaskine rammer du nemlig folk, der i forvejen søger efter din ydelse. Det gør du ikke med Facebook, hvor du nærmere skyder med spredehagl blot for at ramme alle kunder.
Mange bruger også Facebook-annoncering til at skaffe Likes til egen side. Formålet er altså ikke her at få deciderede kunder, men blot at skabe likes til ens side. Disse Likes ser så de opdateringer, man laver på ens site senere hen og er altså også en potentiel kilde til konvertering.

På Facebook er der skrevet stolpe op og stolpe ned omkring konverteringer

På Facebook er der skrevet stolpe op og stolpe ned omkring konverteringer – og de potentielle mangler på samme. Ikke alle har succes med at bruge Facebook som netværk, da der gælder nogle andre regler, end de fleste er vant til fra AdWords.
Du har mulighed for at lære mere om Facebook-annoncering på uddannelsen fra Bigum&Co, specialiseret i netop FB-markedsføring, du kan se her. Denne giver dig et godt indblik i online markedsføring helt generelt.

Vi vil elske en kommentar (please leave a comment)

Close
Go top
%d bloggers like this: