Pris på søgeoptimering af hjemmesider varierer løbende

Når man som virksomhed tilbyder søgeoptimering for virksomheder, handler det i bund og grund om at tiltrække flere kunder til hjemmesiden og SEO-arbejdet måles på bundlinjen. Det er ikke altid, at kunder har den tålmodighed, søgeoptimering tager. Men det tager altså tid, især hvis konkurrencen i kundens branche er stor.

Jo højere konkurrence der er, des længere tid tager det

Jo højere konkurrence der er, des længere tid tager det, at skabe resultater med søgeoptimering. Det er derfor aldrig en god ide, at sælge faste pakker, når et SEO-firma indgår en aftale med et firma. Hjemmesidens søgeoptimering kan aldrig have en fast pris og budgettet kan faktisk også ændre sig i forløbet.

Når et SEO-firma skal give et tilbud, bør man kigge på konkurrencen

Når et SEO-firma skal give et tilbud, bør man kigge på konkurrencen, kundens nuværende placering, de søgeord der skal optimeres på og ikke mindst, hvordan konkurrencen udvikler sig, mens man arbejder med kundens hjemmeside. Nye konkurrenter kan komme til eller eksisterende kunder, der tidligere ikke har haft øjnene op for søgemaskineoptimering, kan fra den ene dag til den anden fokusere på Google optimering.

Der er derfor en god mening i, at holde øje med konkurrenceforholdet og ligeledes kundens løbende udvikling. En opnået topplacering behøver f.eks. ikke at have samme budget, som før det kom op til toppen.

Leave a reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Close
Go top